Hlavní obsah

Z Blanska vlakem do Vídně a Budapešti

Právo, Vladimír Klepáč
Blansko

Vedení radnice v Blansku chce využít toho, že město leží na hlavním železničním koridoru Břeclav–Děčín, který protíná Česko, a pokusí se prosadit, aby na jeho nádraží zastavovaly mezinárodní vlaky směřující do Vídně a Budapešti. Nejen obyvatelům města, ale i celého Blanenska by se otevřela možnost pohodlně cestovat za poznáváním jejich zajímavostí.

Foto: MěÚ Blansko

Nádraží v Blansku leží na hlavní železniční tepně Břeclav–Děčín, která protíná Česko.

Článek

O více vlakových spojů, které zastavují v Blansku, již požádalo vedení blanenské radnice dopravní odbor Jihomoravského kraje, který bude připomínkovat nový vlakový jízdní řád. Ten vstoupí v platnost od prosince. V podstatě nejde o nic jiného než jen o to, aby v Blansku zastavovaly současné, tedy pravidelné mezinárodní vlakové spoje.

Občané chtějí, aby ve městě nově zastavovalo třináct mezinárodních spojů

„Blansko je nejlidnatější obec na trase mezi Pardubicemi a Brnem. Denně tudy projíždí několik mezinárodních vlaků a rychlíků, přímých spojů, které ráno jedou třeba do Vídně nebo do Budapešti a pozdě večer zase zpět. Podobné je to s přímým spojením na Prahu. V Blansku tyto vlaky nezastavují a cestujícím nezbývá než komplikovaně cestovat s přestupy v Brně. To bychom rádi změnili,“ uvedl místostarosta Blanska František Hasoň (KDU-ČSL).

Nový jízdní řád bude platit od 13. prosince 2020 do 11. prosince 2021. Návrh, aby v Blansku zastavovaly vlaky směřující do Vídně a Budapešti, vzešel z řad občanů a radnice jen jejich připomínky zpracovala. Občané tedy chtějí, aby ve městě nově zastavovalo 13 spojů. Jde o šest mezinárodních rychlíků Vindobona, které spojují Prahu a Vídeň, čtyři mezinárodní vlaky EC Metropolitan jezdící na trase Praha–Budapešť, jeden rychlík IC Metropol a dva spoje Regiojet, které by posílily vlakové spojení Blanska s Prahou a Bratislavou.

Havlíček: Rychleji zabezpečíme přejezdy

Domácí

„Věříme, že naše připomínky budou při tvorbě jízdních řádů vzaty v potaz a dopravní spojení Blanska se zlepší,“ uvedl blanenský starosta Jiří Crha (ODS). Dodal, že příprava železničního jízdního řádu je každoročně několikaměsíčním procesem. Jeho návrh vypracovává Správa železnic. Jihomoravský kraj posuzuje podněty a připomínky k regionální dopravě.

„Připomínky k osobním a spěšným vlakům projednáváme s dopravci, sousedními objednateli i se Správou železnic. Podněty k dálkové dopravě předáváme k přímému vyřízení ministerstvu dopravy, případně konkrétním dopravcům,“ doplnila mluvčí jihomoravského krajského úřadu Monika Brindzáková. Jasno o požadavcích města by mělo být na podzim.

Výběr článků

Načítám