Hlavní obsah

Výrobce vod značku Toma kupuje Coca-Cola

Aktualizováno

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko kupuje od skupiny Karlovarské minerální vody výrobce balených vod Toma. Karlovarským minerálním vodám nařídil prodej firmy již dříve Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) při nákupu české PepsiCo, pod kterou Toma spadala.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Cenu transakce ani jedna ze stran nezveřejnila, smlouva má platit od září.

Kromě samotného výrobního závodu Tomy v Teplicích nad Metují s třemi výrobními linkami zahrnuje převod také 51 zaměstnanců a stávající smlouvy s klienty a dodavateli. Firma musela již dříve převést do závodu Toma výrobu ledového čaje Dobrá voda a výrobek přejmenovat na Toma. Coca-Cola HBC akvizicí získá právo na užití značky Toma pro vody a ledové čaje na pět let.

„Mám velkou radost, že do našeho portfolia přidáváme místní a udržitelný zdroj velmi kvalitní vody,” uvedla generální ředitelka Coca-Coly HBC Česko a Slovensko Maria Anargyrou-Nikolić. Kvalita vody z národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplických skal je podle ní výjimečná, certifikovaná pro řadu produktů včetně kojenecké vody.

Antimonopolní úřad o podmíněné fúzi mezi PepsiCo a KMV rozhodl loni v říjnu. V transakci, kterou ÚOHS posuzoval, šlo o nákup jak české, tak slovenské pobočky PepsiCo a také o maďarská aktiva společnosti nadnárodní skupiny PepsiCo Inc. Slovenské a maďarské úřady již dříve fúzi povolily, ÚOHS však zjistil, že spojením firem by získaly KMV převahu na trhu s ledovými čaji. Proto podmínkami stanovil, že musí výrobu tohoto segmentu pod vlastní značkou omezit.

Společnost KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.

V ČR vyrábí skupina Mattoni 1873, do které KMV spadá, vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka a Hanácká kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew a další. Své produkty KMV vyváží do 20 zemí.

V minulém týdnu dokončila nákup společně s PepsiCo hlavního srbského výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám