Hlavní obsah

V kečupu z Polska bylo o třetinu méně rajčat

Řetězec Kaufland prodával ve svých obchodech kečup z Polska s o třetinu nižším podílem rajčat, než slibovala etiketa. Zjistila to kontrola Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Jde o klamání spotřebitele a inspekce zahájí s Kauflandem správní řízení o uložení pokuty, uvedl mluvčí Pavel Kopřiva.

Foto: SZPI

Článek

Zjištění se týká výrobku K-Classic Tomato Ketchup hot, Rajčatový kečup ostrý pasterovaný v půllitrovém balení. Minimální trvanlivost je do 27. června 2018.

Laboratorní analýza ukázala, že na 100 gramů výrobku se použilo o 30 procent méně rajčat, než avizovala etiketa. Místo z 220 gramů rajčat byl vyroben pouze ze 152 gramů rajčat.

Falšování potravin je poměrně častým prohřeškem, výrobce nahrazuje dražší složku levnější. Na falšované kečupy přicházela SZPI i loni, letos zase častěji nacházela řadu falšovaných masných výrobků.

Související články

Výběr článků

Načítám