Článek
„V posledních týdnech jsme zaznamenali v našem prověřovacím systému Autotracer automobily po pojistné události, které byly pojišťovnou vyhodnoceny jako totální ekonomická škoda na základě poškození letními záplavami. A později byla tato zaplavená vozidla inzerována již opravená na českých inzertních portálech,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Ceny ojetých aut v ČR vzrostly až o čtvrtinu a dále porostou. Jejich prodej loni stoupl
Riziko zakoupení takového vozu zvyšuje podle Pajera skutečnost, že ne vždy musí jít přímo o podvod. Někteří prodejci mohou vykoupit již opravené vozidlo bez znalosti jeho minulosti a nabízet ho zákazníkům bez informace, že bylo zatopeno.
Problémy se zpožděním
Záludností zaplavených aut podle Cebie je, že problémy s elektronikou nebo motorem mohou přijít i za několik měsíců po vyčištění a vysušení auta. Nejnáchylnějšími součástkami jsou především elektroinstalace a emisní systémy. Kontrolu je tedy podle firmy potřeba zaměřit zejména na kabelové svazky a jejich spoje (konektory), zejména v těžko dostupných průchodech a kanálech uvnitř karoserie.
„Pokud se do katalyzátorů či filtrů sazí umístěných ve výfukovém potrubí pod vozidlem nebo do nádrží na palivo, AdBlue a jiné provozní náplně dostane kalná voda, není snadné a někdy vůbec možné tato místa vyčistit natolik, aby vozidlové systémy nadále spolehlivě fungovaly,“ dodal technik z firmy Beecamsolutions.cz Jan Karnolt.
Přehledně: Na co si dát pozor při nákupu ojetého auta
Podle údajů společnosti CarVertical se více než 63 procent ojetých vozů do Česka dováží právě z Německa, následuje Belgie s podílem přes šest procent a USA s 5,5 procenta. Dovoz ojetých aut do Česka v lednu meziročně vzrostl o 30 procent na 13 403 osobní vozy.