Článek
Práce doběhnou na více než 23 kilometrů dlouhém úseku D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří nebo na třináctikilometrovém úseku dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. A zprovoznění se dočká i několik dálničních obchvatů měst.
Jak ale vyplývá z informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstva dopravy, řidiči se po nových obchvatech svezou až ve druhé polovině nového roku a po nových dálničních úsecích až v samotném závěru roku.
Dodávka na D3 převážela metráky kaprů umírajících na ledu
„Prvním novým dálničním úsekem, který budeme zprovozňovat v roce 2021, bude obchvat Lubence na D6, který řidičům otevřeme v srpnu. V říjnu bude následovat jihovýchodní obchvat Otrokovic na D55, v prosinci stavby D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu, a D35 Opatovice nad Labem–Časy,“ řekl Právu mluvčí ŘSD Jan Studecký.
„Úsek D11 Hradec Králové–Smiřice měl původní termín zprovoznění v červnu 2022, podařilo se nám ovšem vyjednat se zhotovitelem urychlení stavby, aby byly oba úseky D11 zprovozněny současně již v prosinci 2021,“ dodal.
Po devíti stavebních sezonách by také měla skončit rekonstrukce dálnice D1, konkrétně v polovině října. V novém roce zbývá dokončit ještě čtyři úseky dálnice o celkové délce 55 kilometrů.
Pardubickému kraji chybí více než miliarda na stavbu přivaděčů na D35
Hlavní dálnice v zemi ovšem ani poté úplně bez omezení nebude, v dalších letech by na ní měly pokračovat některé menší opravy.
Už v březnu by se měl také rozběhnout první PPP projekt v České republice, kdy dálnici postaví a bude provozovat soukromá firma, než úsek za 25 let převezme stát. Vítězem tendru na 32 km dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem je francouzské konsorcium DIVia.