Článek
„Opatření proti šíření koronaviru se poprvé zavedla loni v polovině března, loňské březnové tržby byly o 6,7 % nižší než v roce 2019. Letošní březnové tržby jsou tedy zhruba na úrovni roku 2019,“ připomněla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Stejně jako po celou dobu pandemie si i nadále velmi dobře vedou internetové obchody. V březnu tak e-shopy zaznamenaly meziroční nárůst tržeb o 36,2 procenta. „Koronavirová pandemie urychlila změnu spotřebitelského chování, protože některé druhy zboží bylo možno zakoupit pouze na internetu,” dodala Boušková.
Vláda vydala nové opatření na omezení obchodu
„Už i starší generace se naučila nakupovat vzdáleně nejen technologické produkty. Pokud nějaký obor odejde z pandemie opravdu posílen, bude to internetový prodej,” doplnila ekonomka Jana Mücková ze skupiny LOGeco.
Dobře si v březnu vedly také specializované prodejny s výrobky pro domácnost, které měly o 18,8 procenta vyšší tržby než před rokem. Následovaly obchody s počítači a komunikačními technologiemi, jimž tržby vzrostly o 10,3 procenta.
Naopak velkou obětí současných restrikcí jsou prodejny s oděvy a obuví. Těm tržby klesly meziročně o 39,4 procenta.