Článek
Vývoj tržeb tak výrazně zasáhlo omezení prodeje nebo úplné uzavření prodejen velké části nepotravinářského zboží.
Tržby prodejen oděvů se tak propadly o 77,8 procenta. Spadly i prodeje kamenných obchodů s potravinami, které mohly zůstat otevřené. Prodaly zboží, za které utržily o 29,4 procenta méně než před rokem.
Růst tržeb o 2,4 procenta naopak zaznamenaly prodejny s počítači, mobily a další elektronikou. Nejvíce potom rostly tržby e-shopům a zásilkovým službám – o 36,5 procenta.
Tržby kin klesly o 80 % v USA a o 70 % v Německu
„Jestliže z tuzemského průmyslu přicházejí i nadále zprávy o růstu výroby a tržeb s tím, jak tento sektor ekonomiky nebyl přímo zasažen uzavírkami v souvislosti s druhou vlnou pandemie, tak maloobchod a služby jsou bohužel právě těmi sektory, na něž uzavírky dopadají,” uvedl hlavní ekonom Generali Investments Radomír Jáč.
„Prosinec může v případě maloobchodu znamenat určité nadechnutí se s tím, jak se prodejny otevřely, začátek roku 2021 ale bude z pohledu maloobchodních tržeb opět v červených číslech v důsledku návratu omezení souvisejících s pandemií koronaviru,” dodal.