Článek
V kamenných prodejnách však obchodníci i v únoru zaznamenali významný meziroční propad tržeb. Velmi výrazně spadly zejména prodeje prodejen s oděvy a obuví, a to o 69 procent.
Tržby obchodů s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci klesly o 36,5 procenta. Prodejny s počítači a komunikačními technologiemi měly tržby meziročně nižší o 9,1 procenta.
Ve specializovaných prodejnách s potravinami klesly tržby o 12,3 procenta, zatímco v těch nespecializovaných, jako jsou supermarkety nebo večerky, klesly o 2,6 procenta.
Oděvnímu řetězci H&M klesly tržby o čtvrtinu
„Meziroční pokles byl ovlivněn jednak tím, že loni v únoru ještě neplatila žádná omezení prodeje, naopak domácnosti se předzásobovaly některými druhy trvanlivých potravin a základních hygienických potřeb,” konstatovala ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
„Mezi hlavními důvody, proč maloobchodní tržby klesají, není zdaleka jen nemožnost nakupovat v kamenných obchodech, ale především obava spotřebitelů o své budoucí příjmy,” doplnil analytik společnosti Citfin Tomáš Volf.
„Z čísel spotřebitelské důvěry vyplývá, že se zvedá počet lidí, kteří se obávají, že ztratí práci,” dodal.