Článek
Štědrovečerní večeři řešili lidé dovážkou hotového jídla nejvíce ve velkých městech. „V případě rozvozů jídel z restaurací byly dvě třetiny objednávek z Prahy a z Brna,” uvádí tisková zpráva společnosti Dáme jídlo.
„Na Štědrý den zakázky z Dáme jídlo rozváželo 270 kurýrů. Z celkového počtu restaurací registrovaných v platformě Dáme jídlo, kterých je přes 6 tisíc, si lidé na Štědrý den objednali jídlo z 660 z nich, což představuje oproti roku 2020 nárůst o 30 procent.”
Dárek na poslední chvíli: herní kupóny a služby
Stejně jako v nesváteční dny dalo nejvíce zákazníků překvapivě přednost pizze, podle údajů Dáme jídlo však rostl i zájem o tradiční štědrovečerní menu, tedy kapra se salátem. „Oproti loňsku se ale výrazně zvýšil zájem o řízek,” uvádí společnost.
Nejdražší dovezenou večeři si na Štědrý den dopřál zákazník z Prahy, který za menu z restaurace zaplatil čtyři tisíce korun.
Dárky na poslední chvíli
Vyhnout se předvánočnímu šílenství v supermarketech se díky on-line nákupu potravin rozhodlo na Štědrý den pětkrát více zákazníků než v běžném období. „Průměrná velikost nákupu vzrostla na Štědrý den, podobně jako v předvánočním období, zhruba o 20 procent. Nejprodávanějšími produkty na Dáme market byly mandarinky, banány a rohlíky. Čtvrtým nejvíce žádaným výrobkem bylo plzeňské pivo,” uvádí Dáme jídlo.
Krom alkoholu a potravin lidé ve velkém objednávali i vánoční dárky na poslední chvíli, nejvíce mezi zákazníky platformy bodovaly potřeby pro domácí mazlíčky a hračky pro děti.