Článek
„Harmonogram a objem výroby budou oznámeny později,“ uvedl Paroubek. Od rozšíření portfolia si každopádně vedení závodu slibuje posílení stability výroby i zaměstnanosti.
„S tímto modelem přicházejí do TPCA nové technologie, včetně nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) a hybridní technologie. Zároveň tím navýšíme výrobu vozů Toyota v kolínském závodu,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a výkonný ředitel TME (Toyota Motor Europe). Toyota Yaris bude však nadále vyráběna i ve svém původním „mateřském“ závodu ve Francii – Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).
TPCA je společný podnik skupiny PSA a Toyoty. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. V listopadu 2018 oznámily obě mateřské společnosti, že Toyota od 1. ledna 2021 podnik plně převezme, bude však i po tomto datu pokračovat ve výrobě vozidel všech tří značek.
Nová Toyota Yaris představena, slibuje spotřebu tři litry na sto
„Uvedení yarisu a vůbec poprvé i hybridní technologie do naší výroby pro Toyotu je radostná zpráva pro náš závod i pro všechny naše zaměstnance,“ řekl prezident TPCA Koreatsu Aoki.
Výroba v závodu TPCA, který vznikl v kolínské průmyslové zóně, byla zahájena v roce 2005. V současnosti tady pracuje 2400 lidí a firma je jedním z největších exportérů v České republice. Průměrná hrubá mzda zaměstnance, který je odměňován na základě tarifů, v roce 2019 činila 42 200 korun měsíčně. V roce 2019 společnost prodala přes 210 tisíc vozů, drtivou většinu na evropských trzích.