Článek
„Bude to nejvypjatější stavební sezona z celé dosavadní modernizace D1,“ potvrdil Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Konkrétně půjde o úseky Mirošovice–Hvězdonice (21. až 29. km), Soutice–Loket (56. až 66. km), Koberovice–Humpolec (81. až 90. km), Humpolec–Větrný Jeníkov (90. až 104. km), Velký Beranov–Měřín (119. až 134. km), obchvat Velkého Meziříčí (141. až 146. km) a Devět Křížů–Ostrovačice (168. až 178. km).
Ze sto šedesáti kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou je už zmodernizováno devadesát. Řidiči tam jezdí na zcela novém povrchu a dálnice je v obou směrech rozšířená o 75 centimetrů.
V současné době práce kvůli zimní technologické přestávce nepokračují. Obnovovány budou v březnu, jakmile to počasí dovolí. „V průběhu dalších měsíců pak začne také modernizace toho posledního úseku, Devět Křížů–Ostrovačice, na jehož zhotovitele ještě probíhá výběrové řízení,“ informoval Rýdl.
Pro nákladní auta zákaz předjíždět
K tomu, aby nyní v zimě nedošlo na D1 k podobnému kolapsu dopravy jako loni v prosinci, má pomoci rozmístění elektronických dopravních značek na kritickém úseku přes Vysočinu. Kamiony zde až do 28. února budou mít při větším sněžení zakázáno předjíždět a totéž pak pro ně bude platit od 1. prosince příštího roku.
Na Přerovsku otevřeli nový úsek dálnice D1
Ke zklidnění provozu v uzavírkách bude na D1 opět sloužit úsekové měření rychlosti. Řidiči si tedy budou muset dávat pozor, jestli v nich nepřekračují osmdesátikilometrový rychlostní limit. Na které z modernizovaných úseků se kamery umístí, rozhodne ŘSD na jaře až podle aktuální situace.
Určitá úleva by pak pro motoristy měla nastat v roce 2021, kdy se bude dokončovat modernizace posledních tří úseků D1.