Článek
S myšlenkou sítě "Tesla Network" přišla Muskova firma již v roce 2016. Jejím prostřednictvím by majitelé mohli svá auta poslat vydělávat jako autonomně řízené taxíky v době, kdy je nepotřebují. Nabízet vyrobené vozy tímto způsobem chce i sama firma. "Výtěžnost vozu tak bude pětkrát vyšší," ujišťuje podle agentury AFP Musk.
Pokud službu včas schválí úřady, chce ji vizionář, který vyvíjí i vysokorychlostní podzemní přepravní systém Hyperloop a se svými raketami SpaceX hodlá dopravovat lidi na Mars, začít nabízet v některých částech Spojených států v roce 2020. To by bylo podle agentury DPA o rok dříve, než plánuje robotickou taxislužbu spustit v Miami a ve Washingtonu Ford. Musk je ale známý tím, že ohlašované termíny často nedodrží.
Samořízené vozy ke komerčním cestám již nabízí sesterská firma Googlu Waymo na předměstí arizonského města Phoenix. Zatím je ale u volantu jistí živý řidič.
Na rozdíl od většiny ostatních firem vsadil Musk při vývoji samořídící technologie především na kamery. Drahé laserové radary, které prozkoumávají okolí, Tesla podle agentury DPA nepoužívá. Místo nich vyvíjí software mimo jiné za použití obrazů z kamer aut, která již brázdí ulice.
Tesla ve středu zveřejní čtvrtletní hospodářské výsledky. Poté, co se loni dostala do zisku, čeká se nyní opět ztráta. Váznou totiž dodávky vozu Model 3 na trh.