Hlavní obsah

Stavbaři prorazili 660 metrů dlouhý tunel Deboreč na Benešovsku

ČTK, Natálie Lošková, ČTK

Stavbaři v úterý prorazili poslední desítky centimetrů zeminy v tunelu Deboreč na Benešovsku. Ražba 660 metrů dlouhého tunelu začala v prosinci 2018. Je součástí přestavby koridorové tratě Sudoměřice-Votice, díky níž se zkrátí jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem.

Slavnostní proražení posledního úseku tunelu DeborečVideo: Novinky

Článek

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda poukázal na to, že nová trať z velké části vybočuje z dosavadní stopy, což přinese její zkrácení.

Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelů na trase, druhým je Mezno dlouhé 840 metrů, na němž stavbaři ještě pracují. Zatím z něj prorazili zhruba 350 metrů.

Foto: Novinky

Na dosud jednokolejném úseku kromě dvou tunelů přibude také druhá kolej, stavební práce mají skončit počátkem roku 2022.

Oproti původním předpokladům se zhruba o rok prodlouží, a to především kvůli zahájení výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu.

K jejich povolení se vztahovalo několik dalších podmínek, což přípravy protáhlo.

Celkové náklady na rekonstrukci tratě Sudoměřice-Votice jsou 7,159 miliardy korun bez DPH. V případě schválení žádosti z Operačního programu Doprava může příspěvek EU činit až 5,152 miliardy korun.

Související články

Výběr článků

Načítám