Článek
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda poukázal na to, že nová trať z velké části vybočuje z dosavadní stopy, což přinese její zkrácení.
Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelů na trase, druhým je Mezno dlouhé 840 metrů, na němž stavbaři ještě pracují. Zatím z něj prorazili zhruba 350 metrů.

Na dosud jednokolejném úseku kromě dvou tunelů přibude také druhá kolej, stavební práce mají skončit počátkem roku 2022.
Tunel pro rychlou železnici pod Krušnými horami by měli projektovat Němci

Oproti původním předpokladům se zhruba o rok prodlouží, a to především kvůli zahájení výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu.
K jejich povolení se vztahovalo několik dalších podmínek, což přípravy protáhlo.
Celkové náklady na rekonstrukci tratě Sudoměřice-Votice jsou 7,159 miliardy korun bez DPH. V případě schválení žádosti z Operačního programu Doprava může příspěvek EU činit až 5,152 miliardy korun.