Článek
Akvizice byla dohodnutá již letos v březnu, k jejímu dokončení však chybělo právě povolení ministerstva. Hodnota transakce nebyla zveřejněna.
Renfe jako motivaci pro transakci uvedlo snahu o další expanzi do zahraničí. Leo Express totiž má licenci na provoz drážní dopravy v Česku, na Slovensku, v Polsku a v Německu. „Prakticky okamžitě se tak státní dopravce může hlásit do soutěží na provozování závazkové dopravy,” připomněl server Zdopravy.
Jednotnou jízdenku zřídí Leo Express až příští rok
„Jde o součást naší strategie udělat z Renfe mezinárodnější společnost,“ uvedlo Renfe v prohlášení. Podle společnosti má český, slovenský a polský trh velký potenciál.
Renfe provozuje zhruba 15 tisíc kilometrů železničních tratí a zaměstnává zhruba 14 tisíc lidí. Vznikla v roce 1941 znárodněním železnic.
V roce 2005 byly španělské dráhy na základě implementace evropské legislativy rozděleny na dopravce Renfe Operadora a infrastrukturní společnost ADIF (ekvivalent českého SŽDC).