Článek
Baterie slouží pro nouzové dobití elektromobilu. K autu ji dopraví pracovník na elektrickém kole, takže není potřeba druhé parkovací místo. Mobilní dobití vyjde výhodněji než transport vozu.
„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ řekla ředitelka Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá. Proto se podle ní problému věnují ještě předtím, než Škoda uvede své první elektrické modely v příštím roce.
V současnosti jezdí podle odhadu automobilky jen v Praze až 1000 elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě.
Kapacita mobilní nabíječky je 16,8 kWh. Na 80 procent se jí baterie běžného elektromobilu dobije za čtyři hodiny.