Článek
Škoda Auto podle Volkswagenu zvýšila tržby zejména díky tomu, že v rámci koncernu převzala regionální odpovědnost za Indii. Negativní dopad na výsledky měly vyšší náklady, vývoj směnných kurzů a vyšší vstupní výdaje na nové produkty, tyto vlivy však vykompenzovaly vyšší příjmy, lepší ceny a optimalizace nabídky.
Škodě Auto klesly prodeje o tři procenta, propadá se trh v Číně
Automobilka již dříve oznámila, že dodala svým zákazníkům za první tři čtvrtletí letošního roku 913 700 vozů, což bylo o 2,7 procenta méně než ve stejném období loni. Důvodem zůstává klesající celkový trh s osobními vozy v Číně. Na ostatních světových trzích mimo Čínu Škoda za prvních devět měsíců roku meziročně posílila o 4,4 procenta.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Zaměstnává přes 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Provozní zisk celého koncernu Volkswagen bez mimořádných položek za devět měsíců vzrostl o 11,2 procenta na 14,8 miliardy eur (378 miliard korun), hlavně díky SUV a modelům Škoda a Porsche.