Hlavní obsah

Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Rapid

Právo, Radek Plavecký
Mladá Boleslav
Aktualizováno

Z výrobní linky v závodě mladoboleslavské automobilky Škoda Auto sjely první vozy sériové výroby modelu Rapid. Auto už bylo možné spatřit i na zdejších či zahraničních silnicích při testovacích jízdách, jednalo se ale o předsériovou výrobu. Světovou premiéru na výstavě bude mít tento vůz koncem září na pařížském autosalonu.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Škoda Rapid

Článek

„Zahájení sériové výroby modelu Škoda Rapid je pro nás mimořádným okamžikem,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. „Dali jsme dnes zelenou sériové výrobě nové třídy značky Škoda. Tento vůz stanoví nová měřítka ve třídě kompaktních vozů a je důležitým pilířem naší Růstové strategie 2018,“ dodal Vahland, který si od nového modelu slibuje posílení stávajícího postavení tuzemské značky na mezinárodních trzích.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Vnitřek vozu

Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia, za několik týdnů se k nim přidá ještě koncernový „bratranec“ Seat Toledo a také nová Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace Octavie firma v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky v Mladé Boleslavi bude postupně zvýšena z 800 na 1200 vozů denně.

Škoda Rapid: První videoVideo: Škoda Auto

Foto: Radek Plavecký, Právo

Detail zadní časti Rapidu

Původní linka je postupně rozšiřována o nová zařízení pro montáž Rapidu, například o zařízení pro montáž kokpitu, přídě nebo podvozku, dále pak o nová zkušební zařízení. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší. S ohledem na připravovaný náběh nové generace modelu Octavia bude Škoda ve stavebních akcích a v rozšiřování logistických kapacit v Mladé Boleslavi pokračovat i v příštích měsících.

Mezi Fabií a Octavií

V prvním pololetí roku 2012 značka na celém světě vyrobila zhruba 530 000 vozů. Rapid má vyplnit v aktuální modelové paletě české automobilky mezeru mezi menším modelem Fabia a větším vozem Octavia, je tedy doma v objemově silném segmentu kompaktních vozů.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Úložný prostor Rapidu

„Tento segment dnes představuje zhruba 36 procent světového automobilového trhu, 42 procent tohoto segmentu – označovaného jako ‚segment A’ – připadá na limuzíny,“ uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž s tím, že podle názoru odborníků vzroste počet prodaných vozů tohoto typu do roku 2020 zhruba o 50 procent.

V Evropě, Číně i Rusku

Od října 2012 bude Rapid postupně debutovat na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v Číně, která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu Rapid pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze. Automobilka chce s modelem Rapid přesvědčit především rodiny, které hledají prostorný první vůz za příznivou cenu a v dobré kvalitě.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Interiér vozu.

Rapid má délku 4,48 metru, šířku 1,7 metru, nabízí prostor pro pět pasažérů a velmi slušný zavazadlový prostor. Pro pohon vozu je k dispozici pět benzínových motorů a dva naftové agregáty.

Související témata:

Výběr článků

Načítám