Článek
Škoda na veletrhu vystavuje i další modely Roomster, Octavia RS, Octavia Scout a Superb L & K. Prezentuje i designovou studii Yetti a historický model Škoda Superb 3000. Právu to řekl mluvčí automobilky Roman Meliška.
Smlouva o spolupráci mezi společnostmi Shanghai Volkswagen a Škoda Auto byla podepsána 11. dubna 2005. Letos v březnu začala s VW Škoda v Číně oficiálně budovat svou prodejní a servisní organizaci. Počátkem roku 2007 v Šanghaji zahájí výrobu modelu Škoda Octavia, později se rozběhne i výroba modelových řad Fabia a Superb. Všechny tři modelové řady značky Škoda určené pro tamní trh se budou vyrábět v závodech společnosti Shanghai Volkswagen. Prodej, servis a péče o zákazníky budou v režii exkluzivní prodejní sítě Škoda, která se v současné době buduje.
Dvouprocentní podíl na trhu
"Čína pro nás představuje jeden ze strategických trhů pro budoucí vývoj značky Škoda. Oficiální představení modelu Octavia je spolu s blížícím se náběhem výroby prvním krokem k vybudování nové pozice značky Škoda v Číně," řekl předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig.
Automobilka Škoda chce do roku 2010 získat zhruba dvouprocentní podíl na bouřlivě rostoucím čínském trhu. Člen představenstva Fred Kappler, který je v dceřiné společnosti koncernu VW odpovědný za prodej a marketing, řekl, že do tohoto data chce firma v Číně prodávat nejméně sto tisíc automobilů ročně.
"Klademe si za cíl dostat se přes sto tisíc aut a do šesticiferného řádu, protože jinak nás nebude na čínském trhu nikdo brát vážně," řekl Kappler. "Nejsme žádná luxusní, ale objemová značka," dodal.
Cílovou skupinou nové octavie s cenou zhruba 150 000 jüanů (přes 400 000 korun), která se v sobotu prezentovala v Pekingu, jsou podle něj mladé rodiny a nová střední třída. Aby Číňané přišli autu na chuť, bude mít více chrómu a také světlejší interiér.
Ještě před prezentací první škodovky udělil jeden čínský automagazín octavii ocenění za "nejvíce očekávané auto", řekl Kappler.
Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. Zahraniční automobilky proto nyní investují do výroby automobilů v Číně celkem 15 miliard dolarů, aby do roku 2008 ztrojnásobily celkovou produkci v této zemi na více než sedm miliónů vozů ročně.