Článek
V letošním roce měl říjen o jeden pracovní den méně než v roce 2018.
„Po vyloučení kalendářních vlivů se maloobchodní tržby meziročně zvýšily o 4,6 procenta. V sortimentu potravinářského zboží vzrostly o 3,6 procenta, tempo růstu nepotravinářského zboží bylo však rychlejší, kdy tento sortiment vykázal růst o 6,2 procenta. Tradičně nejvyšší tempo zaznamenaly internetové obchody,“ uvedla Marie Boušková z ČSÚ.
Tržby internetových a zásilkových obchodů meziročně rostly o 16,8 procenta. „Přesun nákupu zboží z kamenných obchodů na internet je významným trendem, který trvá již několik let a rozhodně nepolevuje ani letos,“ komentoval ekonom společnosti Akcenta Miroslav Novák. Upozornil, že za období od ledna do října je tento nárůst skoro 19 procent.
Černý pátek skokově zvedl tržby

„Pokračující solidní růst maloobchodu v říjnu lze v první řadě opět připsat pozitivní situaci na pracovním trhu s velmi vysokou zaměstnaností a rychlým růstem mezd. Domácnosti zatím nebudou příliš šetřit ani v závěru letošního roku. Letos tak lze očekávat růst maloobchodu o necelých pět procent,“ dodal.
Údaje ale naznačují ochlazení na trhu automobilů, který už celosvětově zaznamenal pokles. Tržby z prodejů aut, které statistici počítají odděleně, rostly v Česku meziročně o 1,2 procenta. Prodeje pohonných hmot stouply o procento.