Článek
„Dostavění je otázka jednání a kapacit zhotovitele. Jdeme stavět, (majitel pozemku) nás může zažalovat, nemělo by to být v odkladném účinku. Budeme jednat se zhotovitelem, zda má kapacity, aby nám předložil harmonogram, abychom zprovoznění měli březen 2020,” řekl Rýdl.
ŘSD mohlo pozemek získat už v roce 2017, pochybilo ale, když za pozemek nezaplatilo včas. Úsek D3 Ševětín-Borek dlouhý 10,6 kilometru za 933,2 milionu Kč bez DPH má být hotový v březnu 2020. Staví ho firma Eurovia.
Majiteli pozemku, který se proti vyvlastnění odvolal v listopadu 2018, nabídlo ŘSD několik set tisíc korun. Na úseku Ševětín-Borek, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků.
V provozu je 50 kilometrů
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec–Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky.
Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.