Hlavní obsah

Rohlík získal od investorů pět miliard, míří do Německa

Novinky, ČTK, bož
Aktualizováno

Česká skupina Rohlik Group, která provozuje tuzemský e-shop s potravinami Rohlík.cz i další podobné služby v zahraničí, získala od investorů 190 milionů eur (asi pět miliard Kč). Finance firmě pomohou k expanzi do Německa, rychlejšímu rozvoji aktivit na stávajících trzích, ale i v pokračování investic do technologií a zlepšování služeb.

Foto: Pavel Jaňurek, Novinky

Sklad společnosti Rohlik.cz

Článek

V prosinci loňského roku skupina spustila ve Vídni službu Gurkerl.at. Do Německa chce expandovat pod jménem Knuspr.de.

Hlavními investory jsou Partech a Index Ventures, dále investice poskytly EBRD, J Banka, Quadrille Capital, R2G a dosavadní investor Enern.

Partnerem fondu Index Ventures je známý český investor Jan Hammer. Fond v minulosti investoval do společností jako Dropbox, Slack nebo Skype.

„Těším se na spolupráci s českým kolegou Tomášem Čuprem, který vybudoval neuvěřitelnou (svoji třetí!) firmu v oblasti on-line prodeje potravin, jejíž obrat loni překonal 360 milionů dolarů (7,8 miliardy korun),” napsal Hammer na Twitteru.

Rozvezeme si to sami. Dobrovolníci začali distribuovat vakcíny lékařům

Domácí

„Očekáváme, že naše aktivity rozhýbou trh a přinutíme všechny hráče na retailovém trhu zrychlit. Na rozdíl od ostatních hráčů v on-line doručování potravin se nesoustředíme pouze na omezený výběr položek a jejich rychlé dodání, ale chceme uspokojit skutečné potřeby rodin napříč Evropou," uvedl výkonný ředitel Rohlik Group Tomáš Čupr.

Obrat přes 300 milionů eur za uplynulý finanční rok znamená pro Rohlik Group meziroční nárůst o více než 100 procent. Služeb firmy využilo 750 tisíc zákazníků.

V Česku Rohík.cz funguje od roku 2014. Společnost se jako dobrovolník v minulých dnech podílela na rozvozu vakcín praktikům, když distribuci nebyl s to zajistit stát.

Související témata:

Související články

Potraviny on-line bude prodávat více řetězců

Epidemie přinutila řadu Čechů alespoň dočasně změnit své nákupní chování. Řada lidí začala nakupovat potraviny z bezpečí a pohodlí domova přes internet....

Rozvoz nákupů je rekordní. A na hraně

Nařízení, kdy je pro každého zákazníka v obchodě určena plocha patnáct metrů čtverečních, se promítlo do zvýšeného nárůstu online nákupů. Už tak přitom...

Výběr článků

Načítám