Článek
RegioJet si nechal vypracovat expertní analýzu cen a nákladů. „FlixBus více než devět měsíců po vstupu na trh jezdí za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů,” tvrdí RegioJet s tím, že jde o nekalou soutěž s cílem ovládnout trh a poškodit podnikání konkurentů.
Jančurova společnost napsala i eurokomisařce pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerové, aby konání FlixBusu prošetřila s ohledem na zachování „konkurenčního prostředí na českém a evropském trhu autobusové dopravy”.
RegioJet FlixBus navíc obvinil, že chce, aby se stal součástí jeho sítě a platil německému dopravci 30procentní provizi z prodaného jízdného.
Před používáním podnákladových cen v osobní dopravě v pondělí varovala Hospodářská komora ČR. „Ke vstupu na nový trh bezpochyby patří akviziční ceny a nejrůznější marketingové nabídky. Není však možné používat podnákladové ceny po dlouhou řadu měsíců a celoplošně, a k tomu účelu přerozdělovat výnosy z jiných spojů s cílem likvidovat domácí konkurenci nebo donutit ji k nevýhodné fúzi. Podle zkušeností nevede takový postup k lepšímu uspokojení cestujících, protože po odstranění konkurentů obvykle ceny jízdného vzrostou, kvalita služeb a hustota spojů se sníží a veškerý pozitivní efekt se ztratí,” uvedl předseda Dopravní sekce komory Emanuel Šíp.
„Věříme, že Flixbus jakožto odpovědná mezinárodní společnost tímto způsobem postupovat nebude a uchová si natrvalo dobré jméno i rostoucí oblibu českých cestujících,” dodal.
FlixBus: Jsme levnější, protože nemáme služby „zdarma”
„Prozatím jsme žádnou předžalobní výzvu neobdrželi,” sdělila Novinkám mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.
„Můžeme pracovat s nižší cenou, než je tomu u konkurence, která je nucena držet ceny vyšší vzhledem k různým službám takzvaně zdarma, které se však nutně promítají do cenotvorby,” uvedla k obvinění z podnákladových cen.
„Pohybujeme se vždy v zákonných mezích,” zdůraznila Čmielová.