Článek
Mluvčí SŽDC Marek Illiaš řekl, že se věc stále řeší a jasno musí být nejpozději do konce listopadu.
Jančura požádal o kapacitu na tři páry vlaků, které chce provozovat bez dotací. Dosud v daných časech jezdí vlaky Českých drah, které v provozu chtějí pokračovat.
„Stát tak díky tomu ušetří na dotacích až 20 miliónů korun ročně, které doposud platil na tyto ztrátové spoje. Proto ministerstvo dopravy nabídku RegioJetu uvítalo a v souladu se zákonem rozhodlo o ukončení dotování těchto spojů,” uvedl Jančura.
To potvrdil i mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. „Jak RegioJet, tak České dráhy deklarovaly, že chtějí dané spoje jezdit na komerční riziko,” řekl. Jančura by chtěl brzy mezi Prahou a Brnem jezdit častěji, výhledově každou hodinu.
Ceny nabídnou podobné jako ČD
Jízdenka mezi Brnem a Prahou bude stát 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard, což odpovídá druhé třídě Českých drah. Ostatní zaplatí 219 korun. Ceny jsou tak prakticky shodné s národním dopravcem. Držitelé In-karet platí od 169 do 179 korun, ostatní obvykle 219, s větším předstihem lze koupit jízdenku od 189 korun.
Jízdenka z Prahy do Bratislavy bude stát 394 korun s kreditovou jízdenkou, bez ní 399. U ČD zákazník zaplatí s jednodenním předstihem 497 korun, s alespoň třídenním předstihem 414 korun.
Dva páry vlaků mají jet do Bratislavy, jeden přes Břeclav do Starého Města u Uherského Hradiště. Jízdní doba je prakticky shodná jako u Českých drah. Z Prahy do Brna má cesta trvat zhruba dvě a půl hodiny, do Bratislavy čtyři hodiny.