Článek
Na dorovnání ztrát nestačil vzrůstající export, který od ledna stoupl o zhruba šest procent.
V prvním čtvrtletí klesla spotřeba čepovaného piva v Česku meziročně o 600 tisíc hektolitrů, tedy o 28 procent. Loni už přitom v prvních třech měsících do spotřeby zasáhla také pandemie.
Kromě začátku léta mohl spotřebě točeného piva pomoci fotbalový šampionát. „I na dovolené v zahraničí jsem měla možnost vidět, že pro Čechy je sledování fotbalu spojené s pitím piva téměř neodmyslitelné,” uvedla ředitelka svazu Martina Ferencová.
Prázdnější hospody, více lahví a plechovek. Jak covid změnil konzumaci piva
„Dá se tedy předpokládat, že i pro tuzemské pivovary mohla mít nejpopulárnější hra svůj příspěvek do celkových čísel produkce,” dodala s tím, že doufá, že nepřijdou dramatická omezení provozu, kvůli nimž by ztráty na konci roku byly ještě výraznější.
Zájem o točené pivo se měnil v každém měsíci. V prvním kvartálu se nepřehoupla jeho produkce přes polovinu loňských hodnot. V lednu šlo o 16 procent, v únoru o 35 procent a v březnu o 43 procent. Ve druhém čtvrtletí byl trend opačný. V červnu se tak prodej čepovaného piva zvýšil meziročně o osm procent.