Článek
„Platba trvá výrazně déle, anebo se může stát, že neprojde vůbec," řekla za řetězec Lidl Zuzana Holá. Zákazníkům firma doporučuje, aby s sebou do prodejen nosili pro jistotu i hotovost.
Problémy podle informací ČTK byly také například v knihkupectví Luxor či v DM drogerii.
Obrovské fronty, zamítnuté platby. Vánoční horečka zahltila platební terminály v obchodech
"V současné době vrcholí předvánoční nákupní horečka a evidujeme prudký nárůst bezhotovostních platebních transakcí včetně mikroplateb v řádech desítek a nižších set korun. Bohužel právě extrémní počty bezhotovostních plateb v kombinaci s přísnějším, dvoufaktorovým ověřením uživatele způsobují výpadky systému," řekla mluvčí ČSOB Michaela Průchová. Doplnila, že i ve chvílích největšího náporu prošlo asi 80 procent plateb.
Dopoledne byl podle ní platební systém několikrát přetížený, technici ČSOB jsou podle ní v pohotovosti. I ona doporučila nosit na menší nákupy hotovost.
Pokud platba terminálem neprojde, je možné se pokusit ji opakovat, případně použít právě hotovost. U některých větších nákupů to ale může být pro nakupujícího problém.