Článek
Prodej nových aut brzdí nedostatek čipů i problémy s logistikou. Kvůli tomu se výrazně daří dovozu ojetých aut, který se do konce září zvýšil o 19,6 procenta na 136 877 vozů. Jejich průměrné stáří je 10,5 roku.
Nejprodávanější je značka Škoda s 56 074 vozy, což je o jedno procento meziročně méně. Následuje Hyundai s růstem o 26 procent na 15 tisíc prodaných aut a Volkswagen s 14 237 vozy, což je o 31 procent meziročně více. Na dalších místech skončily Toyota, Kia a Mercedes-Benz. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Fabia (12 204 vozů), Škoda Octavia (10 556) a Škoda Kamiq (8921).
Z hlediska obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 43 procent. Na druhém místě je nižší střední třída se 17 procenty a následují malé vozy se 14,6 procenta. Podíl vozů s benzinovým motorem přesáhl 68 procent, naftové vozy tvořily téměř 25 procent. Firmy nakoupily 76 procent aut.
10 nejprodávanějších aut v Evropě aneb Dacia Sandero v čele
Celkově registrace nových lehkých užitkových vozů vzrostly o 20,1 procenta na 14 332 aut. Proti roku 2019 to byl pokles o osm procent. První je značka Fiat s 1857 prodanými auty, následují Renault a Peugeot.
Prodej nových nákladních vozů se zvýšil o 24 procent na 6223 aut. V září klesl meziročně o 19,3 procenta. První je značka Mercedes-Benz s 1135 registrovanými vozy, následují MAN, DAF, Volvo a Scania.
Odbyt autobusů se proti loňsku snížil o 18 procent na 791 vozidel. Nejvíce prodal domácí Iveco Bus s 289 registrovanými autobusy, následují SOR s 235 a Setra s 92 vozy.
Registrace nových motocyklů vzrostly o 4,5 procenta na 18.913 strojů. V září klesly meziročně o sedm procent. Nejprodávanější byla tradičně Honda s 3662 registracemi, následují Yamaha s 1591 prodanými stroji a CF Moto s 1327 motocykly.