Článek
Nejprodávanější byla tradičně domácí Škoda Auto s meziročním nárůstem o 8,5 procenta na 39 644 aut, druhý Volkswagen zvýšil prodeje o 36,5 procenta na 10 463 vozů a třetí Hyundai rostl o 27,8 procenta na 10 225 aut.
Na čtvrtou pozici se posunula Toyota s nárůstem o 22,7 procenta na 5130 vozů a pátý je prémiový Mercedes-Benz se 4945 vozy, což je o polovinu víc než v pololetí loni.
„Do celkových čísel se promítají i narušené výrobní a dodavatelské řetězce s dopadem na zpoždění dodávek vozidel,” uvedl tajemník svazu Josef Pokorný.
„Registrace, zejména osobních automobilů, souběžně ovlivňuje také legislativa EU, která nadále výraznou měrou tlačí výrobce do velice nákladných nových technologií,” dodal Pokorný.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Fabia (8011 aut), Škoda Octavia (7892 vozů), Škoda Karoq (5878), Škoda Kamiq (5869) a Hyundai i30 (5535).
Za volantem Škody Kodiaq po faceliftu: Vylepšení dobrého auta
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem přes 42 procent, následuje nižší střední třída se 17 procenty. Dvě třetiny prodávaných aut měly benzínový motor, 27 procent byly diesely. Celkem 78 procent aut nakoupily firmy.
Celkově registrace lehkých užitkových vozů vzrostly o 26 procent na 9326 aut.
První je značka Fiat s 1238 registrovanými vozy, druhý skončil Peugeot a třetí je Renault. Prodej nákladních aut stoupl o dvě pětiny na 4443 vozů. Nejprodávanější byly značky Mercedes-Benz, DAF a MAN.
Odbyt autobusů se snížil o 12 procent na 603 vozidel. První je domácí značka Iveco Bus s 246 registrovanými autobusy, následují SOR s 215 a Solaris s 39 vozidly.
Prodej motocyklů se zvýšil o 12,4 procenta na 12 691 strojů. Proti roku 2019 byl vyšší o 17,5 procenta.
První je značka Honda s 2385 registrovanými motocykly, druhá skončila Yamaha s 1045 prodanými stroji a třetí je CF Moto s prodejem 907 motocyklů.