Článek
Jak dlouho se bude stavět?
Samotná oprava mostu startuje po přípravách z předešlých dní v pondělí 16. května. Je naplánovaná na několik let, letošní první fáze potrvá 110 dní do 2. září a týká se hlavně pravé poloviny jižní části mostu a spodní části nad Strakonickou. Celkově mají opravy trvat do roku 2025, po celou dobu však most nebude nikdy zcela uzavřen.
Konstrukce Barrandovského mostu, přes který denně přejede na 140 tisíc aut, je podle stavařů v nevhodném stavu hlavně proto, že do ní kvůli trhlinám a průsakům zatéká, což znehodnocuje beton a reziví kvůli tomu výztuže.
Oprava vyžaduje mimo jiné kompletní sejmutí mostovky, svodidel a říms a rovněž novou izolaci. Chystají se také úpravy osvětlení a přeložky inženýrských sítí.
Těžká technika už je na Barrandovském mostu
Jak cestovat autem
Od pondělí zůstanou na mostě v provozu tři jízdní pruhy místo čtyř v každém směru.
Hlavní trable řidičům vozidel přinese uzavírka nájezdu na most od Strakonické, kde se chystá nová rampa. Z této strany se řidiči na most po dobu 110 dní nedostanou.
Doporučuje se využít vyznačenou objízdnou trasu po Pražském okruhu ve směru k ulici K Barrandovu nebo v opačném směru přejet řeku po Lahovickém mostě na okruhu, načež dál do města zamířit buď sjezdem v Písnici a ulici Libušská, či sjezdem Vestec, popřípadě až k dálnici D1 a odtud do centra po ulici 5. května.
Další možností je nová vratná rampa u Lihovaru.
Noční i denní můra tisíců řidičů je tu. Začíná oprava Barrandovského mostu
Ve směru z Chuchle na Barrandovský most řidiči pojedou rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po nové rampě zpátky do směru přes Vltavu a najedou na most v opačném směru.
Zavřená bude i polovina mostu směrem na Jižní spojku. Směrem ze Smíchova na spojku bude jeden jízdní pruh převeden do protisměru.
Jak cestovat MHD
Přes most přejíždějící autobusové linky 118, 170, 190, 196 a 197 budou v provozu v nezměněné podobě. Kvůli plynulejšímu příjezdu Praha prodloužila, resp. rozšířila vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy v ulicích Jeremenkova, Vrbova, Modřanská a Ke Krči.
Spoje linky 125 budou v pracovní dny od 6 do 20 hodin jezdit na zkrácené trase Háje–Sídliště Petrovice–Skalka a na úseku Jižní Město–Háje–Smíchovské nádraží dopravní podnik zavede náhradní spoj X125. Ve zbylých časech a o víkendech a státních svátcích linka v provozu v dosavadní podobě.
Pokud nastanou výraznější komplikace, doporučuje se využít tramvaj z Modřan a Braníka ve směru do centra města linkami 2, 3, 17 a 21, které dopravní podnik v pracovní dny od 6 do 19 hodin posílí. Navíc linka 21 zajistí přímé spojení až ke Smíchovskému nádraží, čímž vznikne přestupní vazba k regionálním železničním a autobusovým spojům v tomto terminálu.
Pro cestující z Novodvorské, Lhotky a Kamýku, kteří využívali autobusy a stanici Smíchovské nádraží k přestupu na metro, lze doporučit v případě mimořádností na Barrandovském mostě přestoupit na tramvaje 2, 3, 17 nebo 21 v Braníku v zastávce Přístaviště a do centra pokračovat tramvají a dále pak přestoupit na metro. Pro linku 17 je v pracovní dny připraveno prodloužení do zastávky Vozovna Kobylisy.
K hladšímu cestování přes řeku Vltavu má přispět mezi Dvorci a Lihovarem také přívoz P3. Plavidlo bude k mání v ranní špičce v 10minutových intervalech.
Od pondělí vyjedou na linku S8 posilové vlaky, které zkrátí interval ve špičkách na 15 minut a dopoledne na 30 minut. Posilové vlaky ve špičkách pojedou v trase Zbraslav - Braník, dopoledne v trase Vrané nad Vltavou - Braník. K nádraží Zbraslav pojede posílená linka 165. pic.twitter.com/6r2KXUc3TF
— PID (@PIDoficialni) May 15, 2022
Pomohou vlaky i kola
Co se týče vlaků, od 16. května v pracovní dny bude posílen provoz v úseku Praha–Zbraslav–Braník. Intervaly se zkrátí - ráno a odpoledne z 30 na 15 minut, kolem poledne ze 60 na 30. Dostupnost posílených železničních spojů na Nádraží Zbraslav zajistí ráno i odpoledne v intervalu 10 minut autobus 165.
Novinkou je provoz sdílených kol, který bude nově rozšířen i na Komořany, Zbraslav, Velkou Chuchli a Radotín.