Článek
Největší tuzemský pivovar prodal loni v tuzemsku a v zahraničí téměř 11,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,2 procenta méně. Prodej v ČR klesl meziročně o osm procent na 6,69 milionu hektolitrů, v cizině meziročně vzrostl o jedno procento na 4,52 milionu hektolitrů.
Alkohol v Česku: lockdown národem pivařů neotřásl
„Ani větší zájem o pivo v lahvích a plechovkách v Česku, ani udržení zahraničních prodejů na úrovni roku 2019 nedokázaly vykompenzovat ztráty, které nám způsobilo tuzemské omezení provozu restaurací a hospod. V předcovidové době tvořilo čepované pivo 40 procent našich prodejů a loni nám tento segment klesl téměř o třetinu,” řekl generální ředitel Dragos Constantinescu.
Místo PET lahví plechovky
Pivovar loni zůstal ve skupině 20 největších tuzemských plátců daní v ČR, když do státní pokladny dal pět miliard korun. Meziročně také o 13 procent zvýšil investice do nových technologií.
„Naším dlouhodobým cílem je snižovat dopad naší činnosti na životní prostředí. Příkladem je naše obalová strategie. Loni jsme přestali stáčet piva Gambrinus a Radegast do PET lahví, přičemž v budoucnu chceme tento typ obalu opustit zcela. Zaměřujeme se na podíl recyklátu v plechovkách a připravujeme se na využívání obnovitelných zdrojů energie,” uvedl generální ředitel.