Článek
Nařízení počítá i se změnou podmínek pro hotelová taxi a luxusní dopravce i provozovatele alternativních taxislužeb.
Navýšení magistrát vypočítal na základě ročních nákladů na provoz jednoho vozu taxi a peněz, které si může řidič vydělat. Podle těchto propočtů by si průměrný řidič vozu Škoda Octavia při takto stanovených cenách vydělal měsíčně téměř 30 tisíc korun. Dosud přitom mohl měsíčně získat jen 17 tisíc, uvádí důvodová zpráva.
Nařízení počítá i se změnou podmínek pro hotelová taxi. Nyní totiž na základě výjimky mohou jezdit za vyšší cenu, pokud je předem dohodnuta na základě smlouvy. Tuto možnost využívají i luxusní dopravci.
Praha si zasedla na alternativní přepravce
Nařízení může dopadnout také na provozovatele alternativních taxislužeb. Podle magistrátu výjimku alternativní dopravci zneužívají, a obcházejí tak povinnost označit vozy svítilnou a taxametrem. Přímo jmenuje společnosti Bolt či Uber. Některé jejich jízdné totiž překračuje stanovené sazby na kilometr, zákazník však přesnou cenu schvaluje před nástupem do vozu.
Zástupce alternativní taxislužby označuje krok Prahy za nepochopitelný. Podle regionálního manažera společnosti Bolt pro střední Evropu Romana Sysla je postup metropole v rozporu se zákonem. Tvrdí, že nařízení by mělo negativní dopad na Pražany i návštěvníky města.