Článek
Na změnách jízdného se ale dosud koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) neshodla.
„Materiály se ještě dodělávají a jednání v koalici pokračují. Shoda není stále ještě na ničem v podstatě,” řekl Scheinherr.
Koaliční jednání by podle něj mohla skončit v následujících měsících. Pokud se strany domluví, tak by zdražení mohlo přijít na konci prvního pololetí příštího roku.
Pražské autobusy a tramvaje už zase neotevírají přední dveře
Kromě koaličních jednání je prý třeba dořešit zdražování parkovného, které má být na zdražení MHD navázáno. Původně někteří představitelé koalice mluvili o zdražení od ledna příštího roku, to ale podle Scheinherra není technicky možné stihnout.
Cílem zdražení je zvýšit příjmy dopravního podniku (DPP) z jízdného, které se nyní pohybují okolo čtyř miliard ročně. Praha ročně dotuje celou MHD částkou okolo 20 miliard korun.
Praha roční kupon na MHD v roce 2015 zlevnila z původních 4750 korun na 3650. Fungování Pražské integrované dopravy (PID) loni vyšlo asi na 21 miliard korun, magistrát ho dotoval částkou zhruba 17 miliard. Scheinherr v minulosti tvrdil, že pokud by měla být MHD financována pouze z jízdného, cestující by za roční kupon zaplatil 18 tisíc korun.