Článek
Vyplatí se zkontrolovat, zda prodejce není na seznamu rizikových e-shopů www.rizikove.cz, nebo se podívat na recenze na nezávislých serverech jako Zboží.cz nebo Heureka.cz, případně platit raději dobírkou.
„Na e-shopu Akaba nabízeli respirátory za velkoobchodní ceny. Objednal jsem několik typů za víc než 1000 korun a zaplatil předem, myslel jsem, že to tak urychlím,“ popsal Právu svou zkušenost pan Petr.
Čekání na odpověď na peníze
Když po dvou týdnech nic nedorazilo, snažil se prodejce kontaktovat, ale na e-maily nikdo dlouho nereagoval a telefon nezvedal. „Po mnoha e-mailech a výhrůžkách obchodní inspekcí se omluvili, že část zboží nemají skladem, a po měsíci poslali zpět peníze,“ dodal.
I na Zboží.cz si lidé u tohoto prodejce stěžují na to, že na zásilku dlouho čekají nebo jim dorazila nekompletní. Nejvíce stížností ČOI v minulém roce zaznamenala na e-shop www.vsevakci.cz, kde se také prodávaly respirátory. Aktuálně probíhá u provozovatele kontrola, e-shop už přerušil prodej.
Kde najdete pomoc
„Letos jednoznačně vede v počtu podání spotřebitelů zatím www.bonky.cz,“ řekl Právu mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. Obchod nabízí i respirátory, obecně je ale zaměřený hlavně na módu a hračky.
Na nedodání zboží si lidé stěžují i u prodejce příslušenství k mobilům www.icell.cz a u nákupní galerie (přeprodejce) módního zboží www.rivalenti.cz.
„Pokud se spotřebitel dostane do sporu s podnikatelem, může se obrátit na oddělení mimosoudního řešení sporů (ADR) při České obchodní inspekci. Jde-li o podnikatele z jiné země Evropské unie, Velké Británie, Norska či Islandu, bezplatně může pomoci také Evropské spotřebitelské centrum, které též působí při ČOI,“ dodal Fröhlich.