Článek
Dálnice byla uzavřena v sobotu v 17 hodin a otevřena měla být v neděli v 9 hodin. Kvůli komplikacím se ale lhůty prodloužily. Plně průjezdná je D11 teprve zhruba od úterních 05:30 hodin.
„Aktuálně TSK zpracovává podrobnou zprávu o celém procesu přípravy, předání dokumentace a stanovených lhůt pro zhotovitele. Co nejdříve by měla být na stole. Budeme se hlavně snažit zajistit, aby se podobná situace už neopakovala,” řekl Hřib.
„Chtěl bych se omluvit všem řidičům, kteří byli postiženi prodlouženou demolicí mostu. Je to samozřejmě záležitost, která nás netěší,” dodal primátor.
Práce zkomplikoval nejdříve v noci ze soboty na neděli nález kabelu pod napětím, který nebyl zanesen v dokumentaci. Následně pak dělníci zjistili, že v mostě je také množství výztuže, která se rovněž neshodovala s původní projektovou dokumentací. Dálnice tak byla místo plánovaných 16 hodin uzavřena ve směru na Prahu zhruba 48 hodin a ve směru na Hradec Králové více než 60 hodin.
Dálnice D11 je po 60 hodinách zcela průjezdná
Práce oproti minulosti zkomplikovaly právě části mostu nezanesené v žádné dokumentaci. Hřib zmínil, že TSK má zkušenosti s demolicí mostu přes dálnici. Naposledy likvidovala most přes D4 na Zbraslavi. Ten zbourala za 16 hodin, přes noc, připomněl Hřib.
„Ale ten most byl odlišné konstrukce, proto se to tam podařilo tak rychle. Tady také všichni pracovali nonstop, ale objevily se záležitosti, které nebyly v původních výkresech,” uzavřel primátor.
Ministerstvo dopravy dá podle ministra Karla Havlíčka (ANO) podnět k zahájení řízení o finančním potrestání viníka. Investorem a stavebníkem je TSK Praha. V rozhodnutí o povolení uzavírky je jako osoba odpovědná za provedení stavebních prací uvedena společnost Colas CZ, uvedlo ministerstvo.