Článek
Minulé pondělí zjistila stavební společnost Eurovia CS pokles konstrukce budovaného mostu na dálnici D35, který překlene železniční koridor. Ředitelství silnic a dálnic proto preventivně nechalo zastavit provoz na trati.
Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích, další zůstávají nevyužívané. Vlaky místem stále projíždějí sníženou rychlostí.
Část mostu u železničního koridoru při betonování poklesla o pět centimetrů
„Správa železnic bude ještě do příštího týdne pokračovat v současném řešení dopravy. Vlaky v Uhersku místo hlavní staniční koleje využívají pouze dvě koleje vedlejší, kde je rychlost průjezdu omezena na 50 kilometrů v hodině. Díky možnosti jízdy po dvou kolejích je ale dopad na případné zpožďování vlaků už zcela minimální,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda
Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě.
Vlaky na pardubickém koridoru jezdí krokem. Důvodem jsou problémy při stavbě mostu
Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.