Hlavní obsah

Plzeňský Prazdroj zdraží plechovkové a lahvové pivo

Aktualizováno

Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny piva v lahvích a plechovkách v průměru o 50 haléřů. Zvýšení cen se netýká celého sortimentu, ale jen některých balení značek Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell. Informace, které novináři zjistili z okruhu obchodního řetězců, v pátek potvrdila mluvčí pivovaru Jitka Němečková.

Foto: Milan Malíček, Právo

Článek

Čepovaná piva nezdraží. Beze změny zůstává také cena ochucených nealkoholických piv a ciderů.

Zdražení Prazdroje v minulých letech kopírovala většina větších českých pivovarů.

Pivovaru prý rostou náklady

Zdražení pivovar zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. „Rostou ceny vstupních materiálů a zejména se zvyšují náklady v dopravě a logistice,” uvedla Němečková.

Prazdroj podle ní také zohledňuje vysoké investice ve výrobě, které jdou v posledních době zejména do balených piv.

Naposledy zdražovali v říjnu

Prazdroj zdražil naposledy loni v říjnu balené i čepované ležáky. Balený i čepovaný Pilsner Urquell loni podražil o 1,50 koruny na půllitr.

Plzeňský Prazdroj vykázal v loňském roce čistý zisk 4,5 miliardy korun při tržbách 16,5 miliardy korun. Od března 2017 je majitelem Prazdroje japonská skupina Asahi, která jej převzala od koncernu AB InBev.

Anketa

Čím se řídíte při koupi piva v obchodech?
Vybírám hlavně podle značky
55,8 %
Hledám levnější ceny
28,1 %
Kupuji jednu značku, cena není důležitá
16,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2086 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám