Článek
Tříletá promlčecí lhůta podle německých zákonů vypršela v roce 2019, s čímž se dva majitelé vozů koupených jako nové odmítli smířit. Rozhodli se odškodnění vymáhat podle zákona, který náhradu nehledě na promlčecí lhůtu umožňuje až deset let po pořízení věci. Podmínkou podle tohoto právního předpisu je to, že ten, kdo je za výrobek odpovědný, se na úkor poškozeného bezdůvodně obohatil.
Koncern Volkswagen splnil loňský emisní cíl. Elektromobily zásadně pomohly
Oba majitelé nebyli u nižších soudních instancí úspěšní, soudní dvůr v Karlsruhe dnes ale rozhodl proti předchozím verdiktům. Dnešní rozhodnutí tak znamená, že o náhradu škod se mohou ucházet všichni, kteří si v Německu protiprávně upravený vůz koupili mezi únorem 2012 a zářím 2015, kdy se skandál dostal na veřejnost.
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Auta díky tomu při kontrolách produkovala výrazně méně emisí než při běžné jízdě. Skandál se týkal vícero značek koncernu Volkswagen, mimo jiné i vozů české automobilky Škoda.