Článek
Mezi silnicemi druhých a třetích tříd se na přední příčky ankety dostaly úsek v Šilheřovicích, silnice na ulicích Prodloužená a Horní v Ostravě, vozovka U Vodárny v Karviné či Chroustovice v Pardubickém kraji. Z deseti nejhorších úseků je nyní opraveno 30 procent, zbylé na nápravu čekají.
V letošním, devátém ročníku upozornili motoristé na více než pětistovku silničních úseků, které vyžadují opravu. Přes 43 procent všech letos nahlášených úseků se oprav dočkalo. Je to zlepšení proti loňsku, kdy to bylo 38 procent.
Kvalitou silnic Česko zaostává
Podle žebříčku Světového ekonomického fóra se Česká republika umístila v kvalitě silniční sítě až na 76. místě. Zaostává tak opětovně nejen za vyspělými zeměmi světa a Evropy, ale například také za Pákistánem, Senegalem, Tanzanií, Alžírskem nebo Albánií, upozornili autoři projektu. Anticenu udělili naší nejvytíženější dálnici D1, která nyní prochází modernizací.
Analýza: Česko kvůli špatné kvalitě silnic přichází o miliardy ročně
„Rozhodli jsme se anticenu udělit dálnici D1 z důvodu dlouhodobého neutěšeného stavu nejen samotné D1, ale celé dálniční sítě v Česku. Stav našich silnic je natolik špatný a má své hluboké ekonomické dopady..., že i přesto, že se jako projekt dlouhodobě věnujeme zejména stavu silnic druhých a třetích tříd, jsme nemohli postupovat jinak,“ uvedl za autory projektu Petr Čaník.
V rámci zemí Evropské unie je podle analýz kvalita českých silnic šestá nejhorší. Investice do české silniční sítě přitom nadále zaostávají za průměrem zemí EU i V4. Do roku 2010 jsme přitom v rámci V4 měli dálniční síť nejlepší.