Článek
Hodnota značky Apple dosahuje 974 miliard dolarů (22,5 bilionu korun) a za poslední rok se zvýšila o 55 procent. Druhý Google s hodnotou 820 miliard dolarů (19,5 bil. Kč) v porovnání s loňskem zvýšil svou hodnotu dokonce o 79 procent.
Amazon skončil na třetím místě s 706 miliardami dolarů (16,8 bil. Kč), když hodnota jeho značky meziročně vzrostla „jen“ o tři procenta. Sedm z deseti nejcennějších značek pochází ze Spojených států, dvě z Číny a jen jedna z Evropy.
Amazon ukončil byznys s e-booky v Číně
Co se týče odvětví, největšími skokany jsou výrobci luxusního zboží a technologické společnosti. Vůbec nejvyšší mezinárodní nárůst hodnoty zaznamenala značka Cartier, známá hlavně svými luxusními šperky a hodinkami. Ta meziročně posílila o 88 procent.
Za ní se v žebříčku nejrychleji rostoucích firem umístil YouTube, jehož hodnota vzrostla o 83 procent. Následuje zmíněný Google, výrobce elektromobilů Tesla patřící nejbohatšímu muži světa Elonu Muskovi (+78 procent) a další luxusní módní značky Hermes (+73 %) a Louis Vuitton (+64 %).
Musk utahuje opasky. Tesla propustí 10 procent zaměstnanců
Deset nejcennějších | |
---|---|
značka | hodnota (v mld. USD) |
Apple | 947 |
820 | |
Amazon | 706 |
Microsoft | 611 |
Tencent | 214 |
McDonald’s | 197 |
Visa | 191 |
186 | |
Alibaba | 170 |
Louis Vuitton | 124 |
Zdroj: Kantar Brandz |
Celková hodnota sta nejcennějších značek v žebříčku Kantar Brandz vzrostla meziročně o 23 procent na 8,7 bilionu dolarů (206 bil. Kč). Do první stovky společností se letos dostalo jedenáct nových, nejlépe se na 16. místě umístila saúdskoarabská těžařská Saudi Aramco. Mezi další patří třeba indická IT společnost Infosys, argentinské online tržiště Mercado Libre nebo čínská Kuaishou.