Článek
„Mrzí mě, že se Volkswagen jakožto člen Evropského výzkumného sdružení pro životní prostředí a zdraví v dopravním sektoru (EUGT) na tomto jednání podílel. A upřímně se omlouvám za toto chybné jednání a za chybný úsudek těch v naší firmě, kteří se tím zabývali,” napsal Müller.
Podle Müllera případ ukazuje, že krize Volkswagenu stále není u konce. Automobilka hodlá práci EUGT podrobně přezkoumat a ze skandálu vyvodí důsledky, dodal Müller.
„Zůstává před námi ještě dlouhá cesta, abychom znovu získali ztracenou důvěru,” domnívá se Müller. „Především musíme vytvořit takovou kulturu, která v budoucnosti zabrání, aby docházelo k podobným věcem,” uzavřel.
Výzkumník Thomas Kraus v pondělí řekl agentuře DPA, že testy z roku 2013 nesouvisejí s emisní aférou, při které se ukázalo, že automobilky manipulovaly s testy emisí oxidů dusíku u dieselových modelů.
Na konci minulého týdne vyšlo najevo, že Evropské výzkumné sdružení pro životní prostředí a zdraví v dopravním sektoru (EUGT), které v roce 2007 založily automobilky Volkswagen, Dailmer a BMW s firmou Bosch, testovalo škodlivost emisí na opicích. Později se ukázalo, že subjektem testů byli i lidé. [celá zpráva]