Článek
Společnost chce na této trase provozovat celkem pět souprav. Ty jsou klimatizované, bezbariérové a každá z nich pojme 237 pasažérů. Firma za ně zaplatí 1,5 miliardy korun.
Výhodou nových souprav je jejich ekonomický provoz, neboť jsou lehčí než konkurenční vlaky. Společnost slibuje rovněž polohovatelné sedačky, všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny pasažéry.
Leo Expres se kromě vstupu na trať mezi Prahou a Ostravou připravuje i na výběrové řízení na dopravce na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit také tuzemský dopravce Viamont, evropský obr Veolia Transport a RegioJet. Vítěz řízení by měl cestující mezi Ostravou a Olomoucí začít vozit od prosince 2013.
Program liberalizace české železnice bude podle ministerstva dopravy pokračovat výběrovým řízením na provozovatele tratí Praha - Ústí nad Labem - Děčín a Praha Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb. Podle mluvčího úřadu Martina Nováka bude tendr na dopravce vypsán v průběhu letošního března.