Hlavní obsah

Na trať Praha - Ostrava míří další konkurence, Leo ukázal nové vlaky

Českým drahám a společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury přibude ještě letos na trati mezi Prahou a Ostravou další konkurence. Společnost Leo Express převzala v těchto dnech první soupravu Flirt od švýcarského výrobce Stadler. Na kolejích by se měla po nezbytném testování objevit v prosinci. Informoval o tom majitel Leo Express Leoš Novotný.

Foto: Leo Express

Vizualizace nové soupravy Leo Express

Článek

Společnost chce na této trase provozovat celkem pět souprav.  Ty jsou klimatizované, bezbariérové a každá z nich pojme 237 pasažérů. Firma za ně zaplatí 1,5 miliardy korun.

Výhodou nových souprav je jejich ekonomický provoz, neboť jsou lehčí než konkurenční vlaky. Společnost slibuje rovněž polohovatelné sedačky, všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny pasažéry.

Foto: Leo Express

Leoš Novotný, majitel společnosti Leo Express s novou soupravou

Leo Expres se kromě vstupu na trať mezi Prahou a Ostravou připravuje i na výběrové řízení na dopravce na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit také tuzemský dopravce Viamont, evropský obr Veolia Transport a RegioJet. Vítěz řízení by měl cestující mezi Ostravou a Olomoucí začít vozit od prosince 2013.

Foto: ČTK

Souprava Leo Express

Program liberalizace české železnice bude podle ministerstva dopravy pokračovat výběrovým řízením na provozovatele tratí Praha - Ústí nad Labem - Děčín a Praha Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb. Podle mluvčího úřadu Martina Nováka bude tendr na dopravce vypsán v průběhu letošního března.

Foto: ČTK

Interiér soupravy Leo Express v business třídě

Související témata:

Výběr článků

Načítám