Článek
„Část nejfrekventovanějšího úseku dálnice bude nahrazena přemostěním nad budoucí trasou nového okruhu, který povede pod D1. Výstavba nových mostů na D1 bude dokončena příští rok, kdy má být jižní část Pražského okruhu zprovozněna,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Doprava na Prahu byla svedena na rampy vedle D1 v 15:14 odpoledne. Objezd je dlouhý asi 800 metrů. Za tři týdny se provoz změní i ve směru na Brno. Rychlost se omezí na 80 kilometrů v hodině, v některých místech - především v prudkých obloucích až na 50 kilometrů v hodině. Omezení potrvá asi půl roku.
Na 10. kilometru pak je doprava odkloněna - od pondělí již funguje ve směru z Brna objízdná trasa s délkou 800 metrů severovýchodně od D1. Provoz v opačném směru zůstane zatím nezměněn.
Po třech týdnech však i cesta z Prahy povede objížďkou, a to po kolektorovém pásu vedle dálnice. Podle ŘSD výstavba mimoúrovňové křižovatky jiné řešení provozu v daném úseku neumožňuje.
Křižovatka bude po Pražském okruhu spojovat dálnici D5 a D1. Stavba má výrazně ulehčit dopravě na Barrandovském mostě, přes nějž nyní mnoho motoristů, především kamiónů Prahu objíždí.
FOTO: ŘSD
Jižní část Pražského okruhu
Největší dálniční křižovatka bude navazovat na Pražský okruh. Jeho jižní část od D1 ke Slivenci měří přes 23 kilometrů. Tento úsek má již nyní několik unikátů, a to nejvyšší most v Praze. Ten se klene přes Lochkovské údolí ve výšce 65 metrů. Na něj o kousek dále navazuje nejdelší most v ČR. Estakáda přes údolí Berounky měří přes dva kilometry.