Článek
Loňský rok byl podle Böhmové vlivem koronaviru zajímavý, plný výkyvů a specifik. Zejména v prvních měsících pandemie začali podle ní zákazníci více využívat e-shop.
V současné době má Mountfield své prodejny otevřené, pro obchody se zahradními potřebami a krmivem pro zvířata platí výjimka z vládních restrikcí.
„Lidé ale mají zmatek v tom, kde je otevřeno a kde ne. Návštěvnost kamenných prodejen tak byla ovlivněna, Mountfield se ale se situací popasoval”, uvedla dále.
Mountfield se loni dostal do zisku 114 miliónů korun

Lidé loni ve velkém podle Böhmové zušlechťovali své zahrady i domy. Navíc vyjížděli na chaty a chalupy a kupovali vše, co pro tyto zahradní či kutilské činnosti potřebovali.
„Obrovský zájem se soustředil i na relaxační a volnočasové aktivity. Razantně stouply prodeje bazénů, vířivek a elektrokol. V covidovém roce se výrazně dařilo i našemu exportu, dodávkám bazénů a příslušenství do zemí EU,” řekla Böhmová.
Koronavirová krize podle Böhmové zasáhla zásobování i výrobu. Světoví producenti podle ní nestíhali vyrábět a dodávat vířivky. U výroby některých produktů se podle ní narušil trh.
„Konkrétně u produkce komponentů pro elektrokola došlo k úplnému zastavení," dodala.
Průměrná vzdálenost zákazníka do nejbližší prodejny Mountfield je podle Böhmové 14,2 kilometru. Společnost jejich počet už zvyšovat nechce.