Článek
„Prostřednictvím e-mailu obdržel zprávu o vylepšení služeb Servis 24 České Spořitelny. Nevěděl však, že se jedná o tzv. phishing, na zprávu odpověděl a zadal zde všechny potřebné údaje ke svému účtu,“ řekl Novinkám Ladislav Cvik z děčínské policie.
Třiadvacetiletý mladík druhý den zjistil, že na jeho účtu chybí 5400 korun. Podle Cvika se případem zabývá i hospodářská policie.
Mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová Novinkám řekla, že banka ztrátu neuhradí, ale pomůže poškozeným klientům získat peníze zpět. „Dva klienti dali svá čísla k platebním kartám. Jde o závažné porušení obchodních podmínek. Vyjednáváme s karetními asociacemi a šance získat peníze zpět je velká,“ uvedla Havligerová.
Podle ní nehrozí nebezpečí zneužití internetového bankovnictví, protože zde je několikastupňová ochrana. Rizikové jsou kartové platební transakce. Při zneužití čísel platebních karet mohou případní pachatelé platit i v zahraničí.