Článek
Podle deníku Bild bude tunel 18 kilometrů dlouhý a celý projekt bude stát 7,1 miliardy eur (194,3 miliardy korun).
Realizaci projektu přitom ohrožovalo řada žalob, kterou podaly Německý spolek pro ochranu přírody (Naturschutzbund Deutschland) a provozovatel trajektů Scandlines.
Tunel bude také nejdelší stavbou kombinující silniční a železniční dopravu. Součástí budou dvě oddělené dvouproudé silnice pro motorové vozy a dvě elektrifikované koleje pro železniční dopravu.
Zatímco dnes cesta vlakem mezi Kodaní a Hamburkem trvá zhruba čtyři a půl hodiny, až bude tunel dokončen, vlaky by to měly stihnout za dvě a půl hodiny, uvedl Jens Ole Kaslund, technický ředitel dánské společnosti Fenerb A/S, která projekt realizuje.
Stavba metra D v září nezačne, zahájení se o půl roku odkládá
Televizní stanice CNN připomněla, že v roce 1993 byla dokončena stavba podmořského tunelu od kanálem La Manche, spojujícího Francii a Velkou Británii. V něm auta urazí dokonce 50kilometrovou vzdálenost, je tedy delší než Fehrmarnbelt.
Rozdíl je však v tom, že tento tunel vznikl metodou ražení. Ražba tedy začala na pevnině a stroje následně tunel prorazily v dostatečné hloubce pod mořským dnem. Vůbec tedy není v kontaktu s vodou.