Článek
„Rekordní výsledek roku 2016 podtrhuje, že s naší mladou a moderní paletou modelů se nám v minulém roce podařilo dále zvýšit atraktivitu naší značky,“ uvedl předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier.
Největší odbytiště představují pro automobilku Čína a Německo. Na čínském trhu prodala společnost 317 100 vozů, což je o 12,6 procenta více než v roce 2015, v Německu pak zákazníkům dodala 165 200 automobilů, což znamená více než čtyřprocentní meziroční nárůst.
V Česku Škoda zvýšila prodeje o 3,5 procenta na 88 tisíc vozů. [celá zpráva]
Skupina Volkswagen prodala 10,3 miliónu vozů
Podle ČTK se v úterý potvrdil předpoklad, že koncern Volkswagen v roce 2016 v počtu vozů dodaných zákazníkům předstihl dosavadní jedničku Toyotu. Nakonec prodal 10,3 automobilů, což představuje téměř čtyřprocentní nárůst.
To překonává i předpověď ekonomického listu Handelsblatt, podle níž měl koncern za rok 2016 prodat 10,2 miliónu vozů.
Toyota prodala 10,1 miliónu vozů. S necelými deseti milióny prodaných automobilů byl třetí největší automobilkou za loňský rok americký koncern General Motors. [celá zpráva]
Dařilo se Audi i hlavní značce VW
Vozů své hlavní značky Volkswagen dodal loni koncern na trhy po celém světě 5,99 miliónu, což je o 2,8 procenta více než v roce 2015. Značka Audi ze stejného koncernu zaznamenala 1,87 miliónu prodaných vozů, což znamená meziroční nárůst o necelá tři procenta. [celá zpráva]
Součástí koncernu jsou vedle Volkswagenu, Audi a Škody ještě Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, Seat a Ducati.