Článek
Prodej biopotravin za letošní první čtvrtletí klesl o 6,6 procenta, zatímco u ostatních potravin klesla jejich spotřeba v průměru o 1,6 procenta. Klesá i prodej mražených jídel, ovšem s jedinou výjimkou – prodej mraženého masa vzrostl o 11,3 procenta.
Supermarkety hledají způsoby, jak si udržet zákazníky. Ve Francii stropují ceny
Překvapivější je skutečnost, že spotřebitelé v posledních týdnech výrazně snížili výdaje za hygienické výrobky. Celé oddělení zaznamenalo na konci dubna sedmiprocentní pokles obratu. Důvodem je konec opatření proti covidu-19, lidé tak přestali nakupovat roušky, respirátory, desinfekční gely a antigenní testy. Pokles o 29 procent ale zaznamenaly také zubní kartáčky.
Nebývalý prodejní boom naopak zažívá mouka. V dubnu její prodej stoupl o více než třetinu v porovnání s předchozím měsícem, a to navzdory nárůstu ceny o 11 procent.
Olej došel
Z regálů ve francouzských obchodech už před několika týdny zmizely také všechny druhy olejů. Například slunečnice se do Francie dováží z Ukrajiny, kde právě zuří válka. Francouzi tento druh nahradili olejem arašídovým a řepkovým. Ten ale později také došel a olivový olej na pokrytí poptávky zdaleka nestačí, přestože jeho prodej v některých regionech stoupl prakticky na dvojnásobek.
Šetřit se chystá 48 procent Francouzů, zatímco loni v červenci k tomu bylo odhodláno asi 34 procent lidí. Kvůli úsporám si nejčastěji odepřou nákupy pro radost, oblečení nebo jídlo v restauracích.