Článek
Gambrinus bude zákazníkům i nadále k dispozici v zálohovaných skleněných lahvích, plechovkách, sudech a pivních tancích v hospodách i restauracích.
„Gambrinus se rozhodl jít cestou zdravého rozumu a přestat produkovat další plast tam, kde to není potřeba. Všichni víme, že jednorázové plasty jsou problém, který zbytečně znečišťuje naše okolí. Proto omezíme jejich produkci a od nového roku přestaneme naše pivo nabízet v plastových obalech. Češi jsou pivní národ, který pořád dává přednost lahvovému a čepovanému pivu,“ řekl marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.
Spor o zálohování PET lahví. MŽP je proti, ekologové se diví
Jelikož Gambrinus ukončí výrobu a distribuci piva v plastových obalech k 1. lednu 2020, podle firmy lze očekávat, že v obchodních řetězcích zmizí pivo Gambrinus v plastu na přelomu ledna a února.
Piva Gambrinus se letos za období od ledna do září v PET lahvích prodalo zhruba pět procent, v plechovkách to bylo 15 procent, v lahvích 40 procent a zbývajících 40 procent připadá na sudy a tanky.
Rozhodnutí ukončit výrobu piva v plastu je součástí širší strategie, ostatní značky budou Gambrinus postupně následovat. Plzeňský Prazdroj, který před dvěma lety převzala japonská Asahi, tak ukončí stáčení piva do plastu u všech svých značek do roku 2023.
Není přitom jediným výrobcem, který se rozhodl k odklonu od PET lahví. Jak upozornily na webu slovenské HN, do plastu už přestal stáčet ochucená piva značky Zlatý bažant také výrobce Heineken.