Článek
To ale hodnotící komise v jednom případě popřela a v druhém stížnost stavebních firem vůbec neposuzovala, protože ji stěžovatelé nestihli doručit v zákonné lhůtě. Obě společnosti se nyní mohou obrátit k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Pokud tak učiní, hrozí, že se stavba dálnice odloží minimálně o několik měsíců.
Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 miliónů korun, což v úseku Borek – Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 miliónů korun.
„Domníváme se, že některé nabídky konkurenčních firem obsahují jednotkové dumpingové ceny. Stejně tak hodnotíme i cenu vítěznou, která ve srovnání s ostatními, už tak nízkými, je nízká výrazně," uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová. Na ekonomickou neopodstatněnost nápadně nízkých cen Skansky poukázala i mluvčí Strabagu Edita Novotná.
Skanska podnákladové ceny odmítá
Skanska ale podezření z podnákladových cen odmítla. „Naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži,“ uvedla dříve mluvčí společnosti Lucie Nováková.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.