Hlavní obsah

Estonská Taxify může v Praze opět jezdit. Vrchní soud zrušil předběžné opatření

Novinky, bož
Aktualizováno

Estonská společnost Taxify může v Praze opět bez omezení provozovat alternativní taxislužbu. Novinkám to sdělil tiskový zástupce společnosti Jan Novosad. Rozhodnutím Vrchního soudu v Praze bylo zrušeno předběžné opatření Městského soudu, které společnosti provozování služby v Praze zakazovalo. Taxify podle svých slov taxislužbu neprovozuje, jen vyvíjí aplikaci.

Foto: Taxify

Taxify v Praze zase může jezdit.

Článek

Věc byla vrácena prvoinstančnímu soudu k dalšímu projednání. Prvoinstanční soud musí při dalším řízení zohlednit i argumenty Taxify.

„Tento výrok Vrchního soudu vítáme. Provoz Taxify funguje v nezměněném režimu již déle než 14 měsíců a není tedy nejmenší důvod používat proti Taxify nestandardní kroky, které nemají jiný cíl než prospěch klasických taxi dispečinků,” sdělil Novinkám šéf Taxify v Česku Roman Sysel.

„Věříme, že další řízení před Městským soudem, kam se náš případ nyní vrací, konečně vyslechne i argumenty Taxify a návrh na předběžné opatření zcela zamítne a zvítězí tedy spravedlnost,” dodal s tím, že v podobném případě společnosti Uber Městský soud rozhodl rozdílně.

Taxify se v srpnu odvolala

Městský soud v Praze vydal na konci května předběžné opatření, kterým estonské společnosti Taxify zakázal provozovat v Praze alternativní taxislužbu. Vyhověl tak tak Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT), které návrh na předběžné opatření podalo. Taxify se již v srpnu proti rozhodnutí odvolala. [celá zpráva]

Taxify v Praze působí od srpna 2015. Od října stejného roku získali přístup do platformy také takzvaní privátní řidiči. Po celou dobu proti této praxi podle Taxify nikdo nevznesl žádnou připomínku.

V zájmu sjednocení pravidel

Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu pro vydání opatření zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednocení pravidel pro všechny.

„Řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, jde čistě o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, což jsou v obou případech standardní modely taxislužby," uvedla v tiskové zprávě advokátní kancelář Urban a Hejduk, která sdružení taxislužeb zastupuje.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám