Článek
Důvodem jsou podle CzechToll otálení dopravců, kteří se do nového systému musí registrovat. Ti dosud přihlásili 196 tisíc vozů, tedy jen zhruba 43 procent z celkového očekávaného počtu.
Po spuštění mýta se tak podle společnosti CzechToll bude na nové palubní jednotky čekat i desítky hodin.
Na přechodě Lanžhot až 44kilometrová kolona
Podle dopravního modelu, který si CzechToll nechal vypracovat, hrozí nejhorší situace na hraničním přechodu Lanžhot na Břeclavsku na dálnici D2, kde se mohou tvořit fronty až 44 kilometrů.
Přípravy na start satelitního mýta finišují
Kritickou situaci CzechToll předpovídá také v Bohumíně na D1 (40 kilometrů) a dále v Českém Těšíně (22 kilometrů), v obou případech u česko-polských hranic.
Desetikilometrové kolony lze prý očekávat také v Mostech u Jablunkova, Náchodě a Krásném Lese. Komplikace nejsou vyloučené ani u obchodních míst ve vnitrozemí a na dalších hraničních přechodech.